fredag 12 november 2010

"Hallå! Hallå!!"

En illustration till en telefonlista från fanzinet Dr Krall och en affisch till en spelning. Viina var det artistnamn jag använde ett tag. Jag skäms över hur kasst det låter idag. Fattar inte var det kom ifrån, men kanske något med att min gitarr skulle vina. Fast jag tänker mer på en vinare. I vilket fall är telefonlistan autentisk; du kunde ringa direkt hem till de här banden och boka dem till ditt lokala spelställe.

Jag förstår att jag haft en hang up på telefoner sedan länge tillbaka. Det är därför jag samlar dessa två illustrationer från skarven 70/80tal i detta inlägg.


Senare på min första separatutställning 1986 på Galleri SubBau i Gbg hade jag en telefon på en piedestal och ur den hängande luren hörde man en röst som sa: "Hallå! Hallå!!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar