måndag 8 augusti 2011

Nederbörd på Nordin Gallery 2009/Biennalen i Gbg 2007.

Jag gjorde en installation hos Axel Nordin med silk screen-tryck och projektioner m m. Jag tog en del av de scenografiska erfarenheter jag gjorde tillsammans med Damp Crew-föreställningarna (http://olaastrand.blogspot.se/2010/12/damp-crew.html).

 Jag tejpade screentryck av ansikten på "bollar" gjorda av skräp i svarta sopsäckar.
 Med overheadapparater projicerade jag mina "stavgångare".
 Jag gjorde ett stort draperi av samlade petflaskor från familjens sopor ett halvår bakåt. Klippte i bitar och sydde ihop med fiskelina. Jag tyckte det såg ut som regn eller vatten över den "stad" jag tillverkat av andra sopor(kartonger). Jag skar ut fönster och gjorde en hel storstad av sopor. Detta var en första version av det som senare blev Liberty City.

"Psykiska" porträtt av människor i min omgivning tillsammans med återanvända julljusstakar.
All konst är en slags självporträtt.
Slutligen gjorde jag "minor" av sopsäckar med skräp från ateljén och fastsydda cd-hållare i plast.
Foton: Mattias Wreland.

Axel gjorde en fin liten trycksak där Pontus Hammarén skrev:




Denna utställning var en utveckling från mitt bidrag till Biennalen i Gbg 2007 samt arbetet med improvisationsgruppen Damp Crew. 
Nedan från Biennalen i Gbg 2007 ( foto: Hendrik Zeidtler).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar